زمانی کسی گفته بود بهتر است به آینده مان توجه کنیم
چون قرار است بقیه عمرمان را در آن بگذرانیم
این جمله برای اکثر مردم ممکن است کلماتی بیش نباشد چون خودشان را در زمان گذشته و حال گرفتار کرده اند یا احتمالا درباره آینده رویا پردازی میکنند ولی دست روی دست می گذارند بنابراین رویا هاشان در بهترین حالت مبهم ودر بدترین شکل دست نیافتنی خواهد بود اما این تصویر درباره آینده اشتباه است.......
صحبت کردن درباره لزوم ویژن(بینش) یعنی اینکه چرا تجسم مثبت ما از آینده برای ملتها ،سازمانها،شرکتها، اجتماعات ،پیرها و جوانهاوبرای تک تک ما که می خواهیم در جهان منشاًء اثر باشیم تجسمی بسیار مهم و حتی اساسی است.
( نقل از جول بارکر The power of vision)
هاتف
شکل گیری بینش درهر جامعه ،سازمان ومجموعه ای به این صورت است که ابتدا رهبران یک پنداره محکم ومثبت به آینده را عرضه می کنند وبعد سازمانشان آن پنداره را می پذیرد واز آن حمایت میکنند و آنها با همکاری هم آن پنداره را تحقق می بخشند. بسیاری از ملتها وقتی راه صعودشان را بسوی عظمت آغاز کردند نه منابع مناسبی نه جمعیت قابل قبولی ویا حتی برتری استراتژیکی داشتند آنها فقط بینشی عمیق وژرف نسبت به آینده داشتند واین اولین ،اصلی ترین ومهمترین عنصر موفقییت است .
انسان های بینش مند موفق ترند و
انسان های فاقد بینش در معرض خطرند.
